Välj ditt land

Vi säkerställer att er visuella identitet och kommunikation utifrån den övergripande digitala strategin speglar era kärnvärden, stärker ert varumärke och att era satsningar skapar mesta möjliga värde för era målgrupper och affär. 

VILL DU VETA MER?

MARIA HOFVERBERG
UX-Director
Bild på Maria Hofverberg, UX Director på Sopra Steria
Bild kunde inte laddas in

Art Direction

Art direction innefattar det övergripande helhetsansvaret för att strategi och koncept förmedlar varumärkets syfte och blir en central del i all kommunikation.

Här kombineras den kreativa orienteringen med en strategisk riktning samt tydliga mål som grund och leder till att de digitala initiativen värderas och prioriteras utifrån konceptet.

Varumärke/Branding

En noga avvägd varumärkesstrategi är avgörande för att säkerställa att ert varumärke kommunicerar de kärnvärden som ni står för och blir grunden för att bygga ett starkare, mer attraktivt varumärke.

En varumärkesstrategi ger stabilitet, riktning och flexibilitet samtidigt som det sporrar och utmanar. Genom att vi jobbar med den strategiska, emotionella och visuella upplevelsen av varumärket framåt så bygger vi rätt förutsättningar för att skapa en stark varumärkesplattform.

Bild kunde inte laddas in
Bild kunde inte laddas in

Grafisk design

Ge ditt varumärke rätt attityd genom att ladda det med grafisk form som engagerar och tillfredsställer dina användare. Vi skapar fantastiska användarupplevelser där design samspelar med funktion, interaktion och innehåll. Vi har lång erfarenhet av att hitta rätt känsla kring varumärket på den digitala arena och skapa särskiljande upplevelser som står ut mot konkurrensen.

Grafisk produktion

När konceptet är stabilt, fokuserar vi genom grafisk produktion på detaljdesignen som nästa steg i processen. Detta innebär att den grafiska designen och gränssnittets utseende fördjupas och målas ut.

Vi arbetar ut designsystem, sätter exakta typsnittsstorlekar, färgnyanser, layout och bildspråk. Vi tar fram design på ramverk, innehållsmoduler, ikonbibliotek och illustrationer som bygger innehållet av den tjänst eller produkt ni beställer.

Våra grafiska designers har lång erfarenhet av att skapa intuitiv och träffsäker design utifrån era behov.

Bild kunde inte laddas in
Bild kunde inte laddas in

Copy och content

En bild säger inte alltid mer än tusen ord. För att innehåll som ni presenterar ska vara intressant måste den vara koncis, direkt, tillgänglig och skapa känslor. Det är en central del i alla designprojekt.

Här, till skillnad från UX copy, handlar det om att berätta historien som du vill att användaren ska känna något för. Det är här varumärket och upplevelsen tillsammans får liv och ser till att framföra rätt budskap. 


Bild av UX Director Maria Hofverberg

Kontakta:

Maria Hofverberg

UX Director

+46 702 554 543

maria.hofverberg@soprasteria.com