Sverige

IT-konsultbolagets inhousebyrå växlar upp – rekryterar från Agency och Hermods

Det heltäckande konsultbolaget inom IT, management och design satsar ytterligare på sitt varumärkesbyggande i Sverige och utökar sin inhousebyrå med två nya tillskott. Felicia Ljungvall, som närmast kommer från PR-byrån Agency, kliver in i rollen som PR-manager, och Hannah Bothin, från utbildningsföretagen Hermods, tar sig an rollen som Digital Marketing Coordinator.

Efter en tid på PR-byrån Agency tar nu Felicia Ljungvall nya kliv på Sopra Steria. I sin roll som PR Manager ska hon utöka PR-arbetet på Sopra Steria och projektleda flertalet varumärkesbyggande aktiviteter. Hannah Bothin får rollen som Digital Marketing Coordinator och ska ta den digitala marknadsföringen till en helt ny nivå. Bothin kommer senast från utbildningsbranschen där hon arbetade med digital marknadsföring på utbildningsföretaget Hermods.

Efter ett år på Sopra Steria känns det otroligt roligt att ha ett ordentligt team på plats. Målet har varit sedan start att satsa helhjärtat på att få in olika kompetenser för att kunna göra allt inom kommunikation på egen hand. Vi ser även en trend i att allt fler väljer att gå över till inhousebyråer och vi tror stenhårt på att just en inhousebyrå är precis det som ska ta Sopra Sterias kommunikation till nästa nivå, säger Therese Eriksson, Marketing Director på Sopra Steria Sverige.

Under starten av 2022 gjorde Sopra Steria Sverige en satsning för att skapa en inhousebyrå istället för att enbart ha en marknadsavdelning. Uppdraget tilldelades Therese Eriksson, Marketing Director, som har flera år inom kommunikationsbranschen och senast kommer från IT-konsultbolaget Consid som varumärkeschef. Tre personer tillsattes för att utöka teamet och starten mot resan mot att bli Sveriges bästa inhousebyrå inleddes. Jolina Kvarnälv som Marketing Coordinator, tidigare YouTubern Rebecka Westin som filmskapare samt Jenny Sjödin som grafisk formgivare. Nu tar byrån ytterligare kliv och rekryterar från Agency och Hermods.

Det känns som helt rätt riktning att fortsätta bygga vårt varumärkes i Sverige. Det har hänt mycket under det gångna året och nu tar vi nya kliv genom fortsatt satsning på vår inhousebyrå. Genom utvalda kunder inom privat och offentlig sektor arbetar vi aktivt med att realisera vår mission att bygga ett effektivt och hållbart samhälle. Det är genom vårt arbete varje dag vi agerar samhällsbyggare och digitaliserar Sverige, det budskapet vill vi nå ut med tydligare genom en kreativ och framåtlutad kommunikation, säger Anders Burestig, CEO, Sopra Steria Sverige.



Undrar du över något? Hör gärna av dig!

Felicia Ljungvall

PR Manager

felicia.ljungvall

+46 70 962 71 37