Med våra 3500 anställda i Skandinavien och 55 000 globalt är vi en stor aktör inom designdriven innovation, teknisk utveckling med kunskap om marknadens ledande plattformar och driftlösningar (managed services). Vi brinner för bra användarupplevelser som i kombination med modern teknologi och en gedigen affärsförståelse gör oss till en ledande helhetspartner i den digitala transformationsresan.
Vår globala verksamhet är ett nyckelelement i vår integrerade leveransmodell som erbjuder högkvalitativa och innovativa sourcing-tjänster. Vi finns i 30 länder över hela världen och kan leverera kapacitet i en räckvidd från Sverige, Europa till Indien.
Oavsett vilken utmaning du står inför kan vi skräddarsy och hitta rätt kompetens för att kunna leverera rätt tjänst för dig. Vi har lösningarna för dig som möter komplexa affärs- och transformationsutmaningar och kan genom digital innovation från hela världen förbättra prestandan, driva flexibilitet och i slutändan sänka kostnader. Med strategiskt placerade leveranscentra innebär flexibiliteten i vårt integrerade leveranssätt att vi kan arbeta med komplex IT, infrastruktur, applikationer och processproblem utanför arbetstid så att du har en lösning nästkommande dag.
Genom att kombinera djupgående kunskap inom olika branscher med avancerade teknologier skapar vi värde och effektiviserar för våra kunder. Med vår långvariga erfarenhet och passion för att främja framgångsrika digitala förflyttningar är Sopra Steria en pålitlig partner för att möta dagens och framtidens utmaningar inom just er sektor.
Vi bygger starka partnerskap med ledande teknologileverantörer över hela världen för att skapa maximalt värde och accelerera digital transformation för våra kunder. Genom att samarbeta med pålitliga partners kan vi erbjuda skräddarsydda och integrerade lösningar som möter era specifika affärsbehov. Dessa partnerskap utgör grunden för att leverera branschledande expertis och innovativa idéer som tar er verksamhet till nästa nivå.
Målbilden för Telge Energi var att ta ägarskap och ha full kontroll över hela solaffären för att kunna hålla stadig fokus på tillväxtområdet men också för att kunna göra kundupplevelsen bättre. De valde därför att ha all kompetens inom företagets väggar och implementera en CRM-lösning som gör att de kan stå som avsändare längst hela kedjan