Sopra Steria, en ledande aktör inom europeisk teknologi, har blivit erkänd som en av Europas främsta leverantörer av ServiceNow-relaterade tjänster av den internationellt ansedda PAC INNOVATION RADAR. Företaget är en av endast fem leverantörer som 2024 har uppnått den högsta möjliga klassificeringen – ”Best-In-Class”.
RADAR-analysen utvärderade styrkor och kapacitet hos 20 leverantörer baserat på deras portfölj, vision, strategi och kundengagemang. Sopra Steria rankades som ”Best-In-Class” både för sin övergripande ServiceNow-kompetens och för tillämpningen av ServiceNow-tjänster inom privat och offentlig sektor.
Sopra Steria har blivit erkänd som en nyckelaktör inom ServiceNow-tjänster i Europa, med styrkor inom flera kritiska områden. Bolaget har ett starkt europeisk marknadsfokus och drar nytta av sin omfattade expertis inom IT-tjänster, digital transformation och konsultverksamhet för att stödja olika branscher, inklusive offentlig sektor.
PAC framhävde Sopra Sterias förmåga att bredda ServiceNow:s kapacitet utöver traditionell IT-service management (ITSM) till områden som kundservice, HR-tjänsteleverans och riskhantering. Sopra Sterias djupa förståelse för regulatoriska miljöer och långvariga relationer med myndigheter stärker ytterligare företagets position som en pålitlig partner för ServiceNow-implementationer över hela Europa.
– Vi är väldigt glada över att ha blivit erkända som en av de ledande leverantörerna av ServiceNow-tjänster i Europa. Denna utmärkelse bekräftar vår expertis och stärker vår position på marknaden, samtidigt som den motiverar oss att fortsätta utveckla innovativa lösningar för våra kunder, säger Amir Hantash, Business Unit Director, Digital Platform Services, Sopra Steria Sverige.
PAC noterade även företagets paneuropeiska strategi, vilket möjliggör kunskapsöverföring och bästa praxis mellan länder. Detta skapar ett starkt ekosystem för kunskapsdelning som stärker Sopra Sterias ServiceNow-kapacitet. Med kontor och innovationscenter i regioner som Norden, Frankrike, Storbritannien och Spanien kan Sopra Steria erbjuda lokal support och förstå marknadsspecifika utmaningar. Denna regionala närvaro gör det möjligt för bolaget att effektivt hantera regulatoriska och kulturella faktorer som påverkar digitala transformationsinitiativ i respektive land.
– Sopra Steria starker sin ledarposition inom digital transformation genom sin ServiceNow-konsultverksamhet genom att leverera branschspecifika lösningar över hela Europa. Från automatiserad efterlevnad och riskövervakning till omnikanal-servicehantering och arbetsoptimering har Sopra Steria tydligt visat hur de hjälper både offentliga och privata organisationer att uppnå branschspecifika effektiviseringar och digitala upplevelser i en växande marknad, säger Spencer Tarrit, Research Director på Pierre Audoin Consultants (PAC).