Sverige

Innovationsbyrån EGGS kommer till Sverige – ska bli ledande inom hållbar transformation tillsammans med IT-konsultbolaget Sopra Steria

Den prisbelönta skandinaviska innovationsbyrån, EGGS Design, expanderar och slår upp dörrarna i Sverige. De blir en del av konsultbolaget inom IT och management, Sopra Steria, som nu utökar sitt design- och innovationserbjudande. Den gemensamma visionen är att bidra till samhällets utveckling genom att skapa hållbara lösningar på ett lönsamt sätt för både konsument, företag och miljö.

Ett helhetserbjudande inom innovation
Det globala konsultbolaget Sopra Steria utökar sin svenska verksamhet och som ett led i expansionen tar man in innovationsbyrån EGGS Design. EGGS hjälper företag navigera komplexitet och osäkerhet, samt att skapa nytt värde genom att designa nya affärsmodeller, produkter och tjänster. I kombination med Sopra Sterias strategiska och tekniska tjänster ger de kunderna ett komplett helhetserbjudande.

Efter tio framgångsrika år i Norge och fem i Danmark, ser vi fram emot att starta upp på den svenska marknaden. Vårt mål är att hjälpa kunder framtidssäkra sina affärer och skapa hållbara, värdeskapande erbjudanden. Att ha en solid partner som Sopra Steria i detta är vi väldigt glada för, säger Ulla Sommerfelt, CEO för EGGS Design.

Värdedriven innovation för ett mer hållbart avtryck
EGGS hjälper företag och organisationer att skapa skalbara företagsmodeller, produkter och tjänster med användarvänlighet, hållbarhet och lönsamhet i fokus.

Tillsammans med EGGS har vi nu ett komplett erbjudande från innovation och utformning till tekniska implementerade lösningar. Vi har kapaciteten att hjälpa Sveriges företag att gå från en strategisk vision om hållbarhet till en reell och lönsam slutprodukt, säger Anders Burestig, CEO, Sopra Steria Sverige.

Sverige ett naturligt val för satsning inom hållbarhet och innovation
På den internationella listan över innovativa länder rankas Sverige högt och är ledande i Norden. Sommerfelt fortsätter;

Sverige har en av de starkaste innovativa scenerna i världen med en fantastisk grogrund för innovation för både start-ups och etablerade verksamheter. Inte minst inom energi- och hälsosektorn där vi har lång erfarenhet. Sveriges mogna och internationella marknad har många aktörer till vilka vi kan tillföra vår expertis inom hållbar, lönsam innovation.

Tio års erfarenhet inom energi-, industri- och hälsosektorer
EGGS har lång erfarenhet inom energi-, maritim-, och tung industri. Med över 1000 innovationsprojekti bagaget av design för digitalisering, automatisering och det gröna skiftet för kunder som ABB, Alfa Laval, Kongsberg, Rolls Royce Marine, Equinor, Cognite, and Maersk, är de ledande i Europa på området. Bolaget har också levererat en lång lista med innovationsprojekt inom hälso- och offentliga sektorn, där de skapar användarcentrerade tjänster och produkter.

Läs mer om EGGS Design här.

Therese Eriksson
Marketing Director