Som ett led i IT-konsultbolaget Sopra Sterias tillväxtplaner väljer man nu att växla upp sitt erbjudande inom den marknadsledande CRM-plattformen Salesforce. Plattformen är den mest innovativa i branschen och tillsammans med övriga erbjudande inom data, analys, UX och systemutveckling stärks nu bolagets erbjudande i Sverige utöver sin globala leverans.
Intresset för att automatisera kundresan och kontakten med kunder har de senaste åren ökat markant. Med CRM-systemet Salesforce kan sälj- och marknadsorganisationer effektivisera, analysera och förbättra befintliga kundupplevelser såväl som att identifiera och utveckla nya kundrelationer. Sopra Steria har sedan länge en stark global ställning inom Salesforce och växlar nu upp sitt erbjudande ytterligare i Sverige.
- Att vår samarbetspartner Sopra Steria väljer att stärka sin redan starka partnerportfölj med Salesforce i Sverige ser vi som mycket positivt. Efterfrågan är stor bland våra kunder och behovet av fler Salesforce-konsulter med expertis inom ekosystemet är stort, säger Christian Conradsen på Salesforce.
Satsningen på Salesforce innebär att man bygger en avdelning med fokus enbart på Salesforce-konsulter som nu rekryteras löpande. Chef över avdelningen är Lars Engblom som tidigare varit ansvarig för UX och webbutveckling. Sopra Steria har också en helt egen inriktning inom Salesforce på bolagets traineeprogram, Accelerate, som nyligen blev utsedd till landets främsta inom IT av Karriärföretagen.
- Det är en spännande utmaning och ett mycket hederfyllt uppdrag att få leda avdelningen och att stärka erbjudandet inom Salesforce framåt, avslutar Lars Engblom, affärsområdeschef över Salesforce på Sopra Steria.