Sverige

YouTube-satsningen ”Det digitala undret” finalist i stor Employer Branding-gala

Förra året påbörjade Sopra Sterias inhousebyrå den stora YouTube-satsningen och skapade serien Det digitala undret. Nu är äntligen alla avsnittet släppta för säsong 1 och serien blir redan uppmärksammad. Nu står det nämligen klart att Det digitala undret är finalist i The Magnet Employer Branding Awards under kategorin Kreativ Klass.

Det digitala undret är en dokumentärserie som djupdyker i olika ämnen kopplat till digitalisering. I serien undersöks digitaliseringens framfart, dess påverkan på samhället i stort och oss människor. För att få svar på alla frågor har olika experter och forskare intervjuats. Säsong 1 består av åtta olika avsnitt där allt ifrån AI och moln-teknologi till influenceryrket och e-sport undersöks.

Den 10 april utses vinnaren under The Magnet Employer Branding Awards som är Sveriges största tävlingsarena för intern och extern arbetsgivarkommunikation. Utmärkelserna hyllar tävlingsbidrag som flyttar varumärken, gör affärsnytta, väcker känslor och går bortom det förväntade.

Läs mer om Magnet Employer Branding Awards.

Kolla in Det digitala undret.