Sverige

Agera eller Reagera – vikten av rätt underbyggd prisstrategi

Många företag befinner sig just nu i en situation de aldrig hade kunnat förutspå. En situation som uppstått på grund av Coronavirusets effekter. Hos några har försäljningen i princip gått till noll, medan hos andra har den skjutit till oanade höjder.

Gemensamt för båda situationerna är att om vi saknar en väl underbyggd prisstrategi finns det en risk att vi REAGERAR istället för AGERAR i vår prissättning och därmed tappar kontrollen på marknaden och på våra intäkter. Istället för att reagera på omgivningsfaktorer, konkurrenter eller kanske på vår magkänsla, bör vi agera utifrån väl underbyggda fakta som baserar sig på kontinuerlig data och analyser för att återta kontroll och därmed skapa en stabil intäktsstrategi för framtiden. ​

I det här webinariet guidar vi dig i VAD du bör göra för att skapa en faktabaserad prissättning, vilket vi sedan bygger på med ytterligare ett webinarie där vi tittar på HUR du implementerar denna, dvs förändringsarbetet som måste gå hand i hand för ett lyckat genomförande (se webinariet "Förändringsarbetet - grunden för en lyckad implementation" nedan).

Tid: 12:00-13:00
Datum: 3 juni
Plats: Online, länk kommer du att få skickad till dig dagen innan webinariet

Anmäl dig här

Talare

 

Ann-Charlotte Andersson medarbetare

Ann-Charlotte Andersson, Revenue Management & Change Management Consultant på Sopra Steria

Ann-Charlotte har de senaste 20 åren arbetat på ledningsnivå i olika branscher med tyngdpunkt på prisstrategi inom dynamisk/rörlig prissättning, förändringsarbete och systemimplementering som stöttar företagets prisstrategi​.

 

stephanie manegment konsult


Stephanie Regnér, Management Consultant

Stephanie har internationell konsulterfarenhet från att jobba med storbolag och har jobbat gentemot industri, e-handel, supply chain samt hälsa och sjukvård. Stephanie är vass inom områdena affärsutveckling, projektledning, design thinking och styrelse-rådgivning.