Design & utveckling av webbkoncept
Sveriges kommunikatörer är en organisation som anordnar event, bedriver forskning samt utbildar inom kommunikation. Deras mål är att vara mötesplatsen för kommunikativ utveckling och vara drivande i diskursens framfart.
Syftet var att hjälpa organisationen utveckla en hållbar, tillgänglig och varumärkesenlig digital närvaro och visuell identitet.
Ett centralt kundmål var även att minska administration, samt öka möjligheten till självservice för medlemmar. Detta gjordes genom vad som kallas - human centered design.
Utöver visualisering och konceptarbete bestod leveransen av implementation av CMS, vidareutveckling av CRM, uppsättning av power BI + Google analytics och tag manager. Samt integrationer med ekonomi och mailsystem.
Kund:
Sveriges Kommunikatörer
Lansering:
2019
Vad gjorde vi:
Webbkoncept
Varumärkesstrategi
Grafisk identitet
Den nya webbsidan representerar numera varumärket såväl som kulturen. Samt blev även en naturlig mötesplats för organisationens medlemmar. Glömde vi säga att kunden och dess medlemmar älskade den? Underbart!
Tillsammans med Sveriges kommunikatörer arbetade vi fram den nya varumärkesidentiteten. Vi skapade en grafisk profil med ett färgintryck som speglar organisationens mål och utveckling.
Tillsammans arbetade vi även fram en ny varumärkesidentitet för att kunna kommunicera mer effektivt och målmedvetet internt, samt med medlemmarna.
Vi har valt helt fantastiska fonter som alla kommer älska. De är inte bara estetiskt tilltalande utan även tillgänglighets-testade samt varumärkessammanhängande.
Kontakta:
Maria Hofverberg
Business Owner
maria.hofverberg@soprasteria.com