Sopra Sterias marknadsavdelning är en renodlad inhousebyrå med sex specialister som tillsammans driver all kommunikation, från strategi till färdig produkt. Genom nära samarbete, hög effektivitet och stark koppling till affären levererar teamet resultat som vida överstiger sin storlek. Nu har de blivit nominerade till Årets Inhousebyrå och Årets Team där de konkurrerar mot bland andra Sveriges Radio och ICA Sverige.
Marknadsteamet på Sopra Steria är ett agilt och affärsnära team som visar på kraften i att göra allt inhouse och hur viktigt det är. Teamet visar dagligen på vikten av effektivitet och att ha en stark kultur, högt i tak och att ett ont-i-magen-skratt aldrig ligger långt borta är otroligt viktiga faktorer för ett lyckat arbete. Trots en liten organisation tar teamet ett helhetsansvar för all kommunikation, från strategi och koncept till produktion och distribution. Genom att arbeta helt inhouse kan teamet säkerställa hög kvalitet, korta ledtider och en tydlig koppling mellan affärsmål och marknadsaktiviteter.
– Resan som vi gjort på några få år är helt otrolig. Vi har byggt upp varumärket i Sverige från grunden, där en etablerad inhousebyrå med fantastiska medarbetare som brinner för kommunikation och arbetar strukturerat mot långsiktiga mål har varit nyckeln. Jag är så stolt över vårt arbete och dessa två nomineringar är ett fint kvitto på att jobbet som teamet lägger ner syns och uppskattas, säger Therese Eriksson, Marketing Director, Sopra Steria.
Teamet består idag av Therese Eriksson; Marketing Director, Felicia Ljungvall; PR Manager, Jenny Sjödin; Art Director, Hannah Tusséus Bothin (tf. Sara Tidhult); Digital Marketing Specialist, Julia Karlberg; Marketing Coordinator och Andreas Weman; Film Creative.
Vinnarna av Inhousetävlingen annonseras under Inhousegalan den 19 november.