Efterfrågan på förnybar energi ökar och alltfler väljer att installera solpaneler, solceller och laddboxar. Det här medför såklart att energibolag får fler kunder att hålla koll på, vilket inte alltid är lätt om inte systemen pratar med varandra. Det har vi givetvis en lösning på.
Lösningen Energy Service Bundler, som baseras på Microsoft Dynamics 365, är speciellt utformad och optimerad för B2B- och B2C-energileverantörer som erbjuder installerade produkter såsom solpaneler och laddboxar till sina kunder.
Många gånger har kunden kontakt med säljare, installatör, och kundservice, men ingen av dem har en och samma bild av kunden. Det saknas helt enkelt en 360 graders bild av vem kunden är. Kunden i sin tur kan få en dålig kundupplevelse, just för att det är många kontaktytor och att det saknas sammanhållen informationsuppdatering kring de olika stegen.
Med vår integrerade lösning för försäljning, installation, underhåll och kundservice, hjälper vi dig att få full kontroll över hela flödet från försäljning till kundservice, vilket bidrar till ökad slutkundstillfredsställelse och högre konverteringsfrekvens.
Vi har delat upp flödet i tre delar: Säljstöd, Fältservice, och Kundservice, för att tydligare kunna beskriva på vilket sätt lösningen Energy Service Bundler kan stötta er affärsverksamhet.
Säljstöd:
Fältservice:
Kundservice:
Låter det intressant? Tveka inte att kontakta oss!