Webinarierna i serien fristående från varandra och självklart kostnadsfria.
I denna webinarieserie går vi igenom vad det innebär att vara en data- och insiktsdriven organisation. Vi tar bland annat upp hur man tar första steget, och vilka kulturella och tekniska förutsättningar som är viktiga för att bli genuint datadriven! Vi går också igenom hur data och design skapar kundcentrerade erbjudanden.
Att skapa kollektiv beslutskraft och konkurrensfördelar är inget engångsprojekt – det är ett kontinuerligt arbete där demokratisering av data är avgörande för att lyckas.
Att bli data- och insiktsdriven är en mognadsresa. För att lyckas går det inte att ”bygga hela huset direkt”, det är en agil process där vi rör oss mot målet steg för steg. I webinariet fokuserar vi på hur du tar de första stegen mot att bli genuint data- och insiktsdriven.
Datum: 15 september
Tid: 12:00-13:00
Plats: Online, länk kommer du att få skickad till dig dagen innan webinariet
Stora datamängder skapar sällan något värde i sig självt utan kan snarare generera merarbete utan mervärde. Genom att sätta människan i fokus, öka medarbetarnas datakunskap och demokratisera data kan organisationen fatta bättre och snabbare beslut – både i det dagliga och långsiktiga arbetet.
Datum: 6 oktober
Tid: 12:00-13:00
Plats: Online, länk kommer du att få skickad till dig dagen innan webinariet
Det är tekniken som möjliggör att data analyseras och tillgängliggörs på ett säkert, meningsfullt och användarvänligt sätt. I webinariet fokuserar vi på de tekniska förutsättningarna som krävs för att kunna skapa insikt utifrån data.
Datum: 20 oktober
Tid: 12:00-13:00
Plats: Online, länk kommer du att få skickad till dig dagen innan webinariet
Data och design behöver kombineras för att kunna skapa konkurenskraftiga erbjudanden. Dock är det vanligt att den insikt som skapas utifrån data och design ofta fastnar i olika silos vilket hindrar innovation och kollektivbeslutskraft. I webinariet tittar vi på hur dessa kan kombineras för att skapa morgondagens erbjudanden.
Datum: 3 november
Tid: 12:00-13:00
Plats: Online, länk kommer du att få skickad till dig dagen innan webinariet
Anna är en kunnig och engagerad Business- och Service Designer med erfarenhet av verksamhetsutveckling. Hennes drivkrafter är att skapa innovativa, kundcentrerade och värdeadderande tjänster och erbjudanden. Hon brinner för att förstå användarens behov och skapa affärsnytta genom att synliggöra och sammanföra olika perspektiv och insikter till konkreta produkter och tjänster.
Emma arbetar som managementkonsult inom Datastrategi och tittar på frågor som rör hur organisationer kan använda sig av data och analys för att förbättra anställdas, kunders och konsumenters upplevelser samtidigt som utvecklingen är hållbar för människa, samhälle och miljö. Ett av Emmas stora intresseområden är att öka förmågan att förstå och använda data i samhället.