Sverige

Om kunden

Unionen är Sveriges största fackförbund för tjänstemän på den privata arbetsmarknaden. Med runt 700 000 medlemmar och representation på över 89 000 arbetsplatser är Unionen en kraft att räkna med. Deras uppdrag är att förbättra medlemmarnas arbetsvillkor, löner och arbetsmiljö. För att klara av detta behöver de moderna och effektiva IT-lösningar som stöttar deras omfattande verksamhet och medlemmarnas behov av stöd och service.

Vill du veta mer?

Pu Fernqvist
Business Owner
pu.fernqvist@soprasteria.com

Pu Fernqvist

Bild kunde inte laddas in

UTMANINGEN

Från föråldrat till framtidssäkrat

Unionen stod inför behovet att uppgradera sitt befintliga ärendehanteringssystem som hade blivit föråldrat och inte längre uppfyllde organisationens växande krav. Det nya systemet behövde kunna hantera fler typer av ärenden, förbättra arbetsflödet för handläggare och säkerställa hög säkerhet och tillgänglighet. Dessutom behövde lösningen integreras med Unionens befintliga IT-infrastruktur utan att orsaka avbrott i deras dagliga verksamhet.

LÖSNINGEN

Molnbaserat och smart integrerat

Sopra Steria har utvecklat en heltäckande, molnbaserad lösning baserad på Microsofts teknologi. Kärnan är Dynamics 365 Customer Service, kompletterat med SharePoint Online och Power Platform, vilket skapar en flexibel och framtidssäker plattform som sömlöst integreras med Unionens befintliga system.
 
För att stärka informationssäkerheten och effektivisera dokumenthanteringen har Microsoft Purview integrerats i en tidigare fas. Genom API:er klassificeras och taggas dokument automatiskt i SharePoint, vilket säkerställer korrekt arkivering. 

Bild kunde inte laddas in
Bild kunde inte laddas in

VÄRDE FÖR KUNDEN

Ökad effektivitet och säkerhet

Den nya lösningen har ökat Unionens förmåga att hantera fler ärenden på ett effektivt och strukturerat sätt vilket direkt bidrar till ökad produktivitet i organisationen. Unionens regionala verksamhet kan nu jobba med moderna verktyg vilket gör deras arbete smidigare och mindre tidskrävande. Eftersom lösningen är molnbaserad har den också gett Unionen en långsiktig plattform som kan växa i takt med deras behov. De har nu en robust grund för att ytterligare digitalisera och effektivisera sina processer.

ARBETET IDAG

En transformationspartner för framtiden

Samarbetet mellan Sopra Steria och Unionen fortsätter att utvecklas med fokus på förvaltning och vidareutveckling av både det nya ärendehanteringssystemet och medlemssystemet. Vi arbetar nära Unionens team och andra leverantörer för att identifiera nya utvecklingsmöjligheter och implementera förbättringar i ett kontinuerligt flöde. Genom vår agila metodik har vi skapat en arbetsprocess där förbättringar och justeringar kan ske löpande, vilket bidrar till att Unionen ständigt kan ligga i framkant när det gäller digitalisering och effektivisering av sina interna processer.

Bild kunde inte laddas in


Tjänsteområden:

Dynamics 365 Customer Service, SharePoint Online, Power Platform, Microsoft Purview

Kontakta oss så hjälper vi till att hitta rätt lösning för er verksamhet

Oavsett om ni vill byta ut ett föråldrat system, framtidssäkra er verksamhet i en allt mer föränderlig värld, eller bara ta ett förutsättningslöst möte så är vi redo att vara en proaktiv partner på er transformationsresa. Vi är en global aktör med bredd att vara med från idé till verkställande. 








Jag godkänner att Sopra Steria sparar mina uppgifter. Det här formuläret samlar in uppgifter så att vi kan kontakta dig. Läs vår integritetspolicy för mer information.*
Jag vill gärna att Sopra Steria tipsar mig om relevanta inbjudningar, inlägg och annan information.
* = obligatoriskt