Sverige

Salesforce är ett företag som erbjuder molnbaserade tjänster inom bland annat försäljning, kundservice, marknadsföring. Genom att erbjuda en integrerad CRM-plattform som ger en enhetlig vy av en kund hjälper det företag att förenkla processer och förbättra kundupplevelser. Salesforce används brett över olika branscher och företagsstorlekar på grund av dess omfattande uppsättning funktioner, skalbarhet och ekosystem av applikationer och partners som stödjer dess plattform.

ANSVARIG

Lars Engblom
Business Owner 

Lars Engblom

Sales Cloud

Sales Cloud är ett CRM med en samling verktyg och funktioner för att hjälpa säljteam att utföra sitt arbete mer effektivt. Målet är att knyta produktivitetshöjande aktiviteter till slutresultat, som att förkorta affärsprocessen, öka affärens storlek och uppfylla eller överskrida kvoter.

  • Ger en 360-graders vy över all kundinteraktion i det som kallas Customer 360​​
  • Lär känna era kunder och deras behov för ökad merförsäljning​
  • Lagra information om leads, konton, kontakter, möten, telefonsamtal, affärsmöjligheter, offerter med mera
  • Agera på data och insikter med hjälp av rapporter och dashboards​
  • Integreras enkelt med legacysystem med API:er eller färdiga integrationsappar​​
Bild kunde inte laddas in
Bild kunde inte laddas in

Service Cloud

Salesforce Service Cloud är en CRM-lösning, speciellt dedikerat för kundtjänstlösningar. Skapa processer, artiklar och expertis för att stöjda individuella relationer med kunder.

  • Ärendehantering i alla kanaler ger kunder och handläggare möjlighet att kommunicera via telefon, web, chat och epost​​
  • Kunskapsbas, automatisering och köhantering för effektiv ärendehantering​
  • Uppföljning och analys via rapporter och dashboards​
  • Godkännnande och arbetsprocesser för effektivare hantering
  • Tjänst- och orderhantering. Spåra kunddata, såsom transaktionshistorik, orderhistorik och supporthistorik

Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloud är en avancerad plattform för digital marknadsföring som hjälper företag att skapa, automatisera och hantera engagerande kampanjer över olika kanaler. 

  • Skapa en personaliserad kundupplevelse ​
  • Använd data i realtid eller från ditt CRM för att förstå kundernas behov och agera på dessa insikter​
  • Skapa, segmentera och distribuera marknadsföringskampanjer för ökat kundengagemang​
  • Leverera automatiserade kundresor, utskick och landningssidor med en intuitiv, grafisk editor​ vid rätt tillfälle​
Bild kunde inte laddas in
Bild kunde inte laddas in

Experience Cloud

Salesforce Experience Cloud möjliggör skapandet av anpassade digitala upplevelser för olika intressenter som kunder, partners och anställda. Företag och organisationer bygga anslutna digitala utrymmen som är integrerade med deras Salesforce CRM-data, vilket främjar samarbete, engagemang och kommunikation.

  • Förbyggda mallar som lätt kan anpassas till din organisations varumärke
  • Använd Lightning Builder med drag and drop funktionalitet för att bygga och designa webbplatser, kundportaler och forum
  • Uppgradera dina kunder till experter genom att tillhandahålla kunskapsbaser som ger kunderna de verkty de behöver
  • Skapa loyalitet genom att ge användarna ett utrymme att dela sina erfarenheter med likasinnade kunder

 

Kontakta oss så hjälper vi till att hitta rätt lösning för er verksamhet

Oavsett om ni vill byta ut ett föråldrat system, framtidssäkra er verksamhet i en allt mer föränderlig värld, eller bara ta ett förusättningslöst möte så är vi redo att vara en proaktiv partner på er transformationsresa. Vi är en global aktör med bredd att vara med från idé till verkställande. 








Jag godkänner att Sopra Steria sparar mina uppgifter. Det här formuläret samlar in uppgifter så att vi kan kontakta dig. Läs vår integritetspolicy för mer information.*
Jag vill gärna att Sopra Steria tipsar mig om relevanta inbjudningar, inlägg och annan information.
* = obligatoriskt