Vi designar användarupplevelsen som uppstår då en människa interagerar med en produkt eller tjänst. Vi ser till att upplevelsen är enkel, tillgänglig och har ett tydligt syfte för användaren.
Kärnan i UX-design är att förhöja en upplevelse, en känsla, för att se till att människor väljer just din produkt eller tjänst före konkurrenternas.
Vi ger ert varumärke rätt attityd genom grafisk form som engagerar och tillfredsställer era användare. Vi skapar fantastiska användarupplevelser där design samspelar med funktion, interaktion och innehåll.
När konceptet är stabilt fokuserar vi på detaljdesignen genom grafisk produktion. Vi utvecklar designsystem, definierar typsnittsstorlekar, färgnyanser, layout och bildspråk.
Vi skapar design för ramverk, innehållsmoduler, ikonbibliotek och illustrationer som passar perfekt till den tjänst eller produkt ni beställer. Våra erfarna grafiska designers skapar intuitiv och träffsäker design baserat på era specifika behov.
Research är en viktig del av UX-designprocessen, där vi samlar insikter om användarnas behov, hinder och utmaningar för att skapa älskvärda tjänster.
Vi anpassar alltid vår user research genom att använda lämpliga metoder för datainsamling och analys.
Interaktionsdesign handlar om att skapa enkelhet, intuitivitet och smidighet i tjänsten genom att planera informationsarkitektur, komponenter och navigationsprinciper med hjälp av wireframes och interaktiva prototyper.
Målet är att skapa enklare interaktion mellan människa och teknik för att underlätta användarupplevelsen.
Copy och content spelar en central roll i alla designprojekt. För att göra ert innehåll intressant måste det vara koncist, direkt, tillgängligt och skapa känslor. Här handlar det om att berätta historien som ni vill att användaren ska känna något för.
UX writing handlar om att använda användarvänlig text för att guida användaren genom gränssnittet och minska friktionen.
Välsnickrad microcopy kan förbättra användarupplevelsen och öka konverteringsgraden genom att undanröja hinder längs kundresan.
Tillsammans ger innehållet varumärket och upplevelsen liv åt rätt budskap och skapar en meningsfull koppling till era målgrupper.
Användarbarhetstester är viktiga för att säkerställa att användarens upplevelse av tjänsten överensstämmer med våra mål.
Genom att låta användare testa tidigt kan vi identifiera synpunkter och upptäcka hinder i interaktionen för att undvika kostsamma ändringar senare i processen. Genom tidiga insatser och iterationer minskar kostnaderna och vi kan snabbt hitta förbättringsområden genom rapid prototyping.
SVT:s public service-redovisning (PSR), som sammanställer hur de har uppfyllt sitt public service-uppdrag, behövde tillgängliggöras digitalt för att kunna nå ut bredare. Under hösten 2021 har Sopra Steria tillsammans med SVT tagit fram en digital version av PSR. PSR är en omfattande rapport på cirka 150 sidor som tidigare utkommit en gång per år i tryckt- och pdf-format.