Här förenas unika spetskompetenser. Vi har byggt upp en organisation, utvecklat metoder, processer och pedagogik som gör att du verkligen får full utväxling på din satsning.
Affärssystem och CRM-system är centrala i många verksamheters datahantering. Affärssystemet, kallas även för ERP-system (Enterprise Resource Planning), är ofta kärnan av företagets olika IT-system och ger dig insikt i hur företaget mår och presterar. Det andra verktyget, CRM-systemet (Customer Relationship Management), är ett IT-system som används för att aktivt bearbeta kundrelationer så att du får lojala kunder samt kan värva nya.
Hos många företag används dessa verktyg som två separata system, men fördelarna är många om man kan integrera dem. Till exempel kan du då öka effektiviteten och ge en ännu bättre kundupplevelse.
Vi löser utmaningar som de ovan med affärs- och CRM-system baserade på Microsoft Dynamics 365. Vi börjar med att utgå från standard och anpassar sedan systemet baserat på de behov som verksamheten har. För att kunna säkerställa att systemet kan användas optimalt även längre in i framtiden fokuserar vi på skalbarhet, framtidssäkring och verksamhetsnytta. Men inte nog med det, tack vare att vi även har kompletterande kompetens inom digital arbetsplats, data & analys, samt e-handel, kan vi ta ett helhetsansvar kring våra kunders digitaliseringsresa.
Vi har lång erfarenhet av affärs- och ekonomisystem samt av att arbeta nära ekonomifunktioner i organisationer. Vi vet vilka besparingar företag får genom att lyckas med sitt affärssystem, inte minst på grund av ett mycket effektivare arbetsflöde genom hela organisationen.
I grund och botten är Customer Relationship Management (CRM) en filosofi för att utveckla lönsamma relationer till lojala kunder. Men att vinna nya kunder är inte bara svårt och tidskrävande, utan även dyrt. Många företag väljer därför att implementera ett CRM-system för att kunna ta hand om sina kundrelationer och öka lojaliteten.
Vår lösning E2E Service Bundler ger medarbetare en och samma bild av företagets kunder, oavsett om man jobbar med sälj, installation eller kundservice, och all information finns samlat på ett ställe. Det här innebär att kunderna i sin tur får en kontaktpunkt, vilket leder till en förbättrad kundupplevelse. Det spelar ingen roll om ditt företag anlitar andra aktörer och leverantörer för ert kunderbjudande, eller om ni har tillgång till alla delar in house. E2E Service Bundler passar bra till båda typer av upplägg.
Läs mer om vår lösning E2E Service Bundler
Hur du kan dra nytta av E2E Service Bundler? Vi bjuder på en timmes gratis konsultation
De flesta som någon gång har drivit företag tillsammans med en eller flera partners kan nog skriva under på att verksamhetsformen innebär en hel del utmaningar. Det gäller inte minst när det kommer till ekonomi och administration. För att utmaningar som uppstår har vi utvecklat en lösning, Solution for Professional Services, som är en komplett PSA-lösning som dessutom är optimerad för att tillgodose den partnerdrivna verksamhetens specifika behov.
Nästan alla företag, oavsett storlek eller bransch, har någon typ av budget-, prognos-, och planeringsprocess. Men hos många är denna process inte digitaliserad, utan består av Excel-ark som kräver mycket manuellt arbete. En process som inte är värdeskapande och som ger en negativ upplevelse för inblandade medarbetare på alla nivåer.
Läs mer om hur vi kan hjälpa er med budget-, prognos-, och planeringsprocess
Vill du veta hur vi kan hjälpa dig?
Kontakta:
Christer Söderholm
Business Owner: Business Applications
christer.soderholm@soprasteria.com